![]() |
Dwanaście osób z naszej szkoły (z kl. 2a, 2b, 2c, 3c, 3c) wzięło udział w jednodniowych praktykach w wybranych przez siebie zakładach pracy w ramach XII edycji Dnia Przedsiębiorczości, organizowanej przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Uczniowie pod opieką konsultantów poznawali pracę księgowego, bibliotekarza, sprzedawcy biżuterii, laboranta, spedytora, mechanika pojazdów samochodowych, murarza, dystrybutora, fryzjerki i specjalisty ds. rozliczeń. Szkolnym koordynatorem „Dnia Przedsiębiorczości” była p. B. Tomaszewska. |
![]() „Dzień Przedsiębiorczości szansą na lepsze przygotowanie uczniów szkół ponadgimnazjalnych do wejścia na rynek pracy”. Dwanaście osób z naszej szkoły (z kl. 2a, 2b, 2c, 3c, 3c) wzięło udział w jednodniowych praktykach w wybranych przez siebie zakładach pracy w ramach XII edycji Dnia Przedsiębiorczości, organizowanej przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Uczniowie pod opieką konsultantów poznawali pracę księgowego, bibliotekarza, sprzedawcy biżuterii, laboranta, spedytora, mechanika pojazdów samochodowych, murarza, dystrybutora, fryzjerki i specjalisty ds. rozliczeń. Przeprowadzali wywiady z pracownikami i wypełniali karty informacyjne, zapisując wymagania jakie oczekiwane są od kandydata na dane stanowisko: wykształcenie, pożądane kursy uzupełniające i studia podyplomowe, przydatne umiejętności i dyspozycyjność. Dowiadywali się nt. przebiegu rekrutacji i perspektyw zatrudnienia w danym zawodzie i zakładzie pracy. Z relacji uczniów wynika, że bardzo podobała im się forma zdobywania informacji o wybranym zawodzie poprzez udział w przedsięwzięciu. Dała możliwość porównania wyobrażenia o zawodzie z rzeczywistością. Przedsiębiorczy uczniowie już dziś deklarują swój udział w przyszłorocznej edycji Dnia Przedsiębiorczości. Ideą organizacji DP, podaną przez FMP było: • włączenie środowiska przedsiębiorców w edukację młodych ludzi; • stworzenie nowatorskiej płaszczyzny przekazywania młodzieży wiedzy o funkcjonowaniu na rynku pracy; • inspirowanie młodzieży do refleksji nad swoją przyszłością zawodową; • poznanie specyfiki pracy przedsiębiorstw. Szkolnym koordynatorem „Dnia Przedsiębiorczości” była p. B. Tomaszewska. |
![]() ![]() |