![]() |
Uczniowie naszej szkoły postanowili zwrócić uwagę na los bezdomnych zwierząt, znęcanie się nad nimi oraz warunki bytowe w schroniskach. W związku z tym w naszej szkole przez miesiąc odbywała się zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska Animals w Tczewie. Wczoraj zebrane dary przewieziono do schroniska |
![]() 4 października to Światowy Dzień Zwierząt obchodzony corocznie w dzień wspominania w Kościele powszechnym św. Franciszka z Asyżu, patrona zwierząt, ekologów i ekologii, który w stosunku do człowieka i przyrody wyrzekł się chęci dominacji oraz wyznawał ideę braterstwa wszystkich stworzeń. Światowy Dzień Zwierząt został ustanowiony w 1931 roku na konwencji ekologicznej we Florencji i rozpoczyna Światowy Tydzień Zwierząt trwający do 10 października. W Polsce Światowy Dzień Zwierząt został zorganizowany po raz pierwszy w 1993 r. Obchody Dnia Zwierząt mają na celu zmianę zachowanie ludzi w stosunku do zwierząt i uświadomienie im, że zwierzę to istota żywa i jako taka posiada swoje prawa. Uczniowie naszej szkoły postanowili zwrócić uwagę na los bezdomnych zwierząt, znęcanie się nad nimi oraz warunki bytowe w schroniskach. W związku z tym w naszej szkole przez miesiąc odbywała się zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska Animals w Tczewie. Wczoraj zebrane dary przewieziono do schroniska. Zebraliśmy w sumie: – prawie 400 kg karmy suchej – 46 puszek karmy mokrej – 17 koców – 7 sztuk pościeli – 27 ręczników – 7 zabawek – 16 paczek przysmaków – 14 misek – i wiele innych akcesoriów Zbiórka odbyła się w formie konkursu szkolnego, a w rywalizację włączyły się niemal wszystkie klasy. Po przeliczeniu zebranych darów na punkty wyłoniliśmy zwycięzców: III miejsce – klasa 2b II miejsce – klasa 4b I miejsce - klasa 1b Serdecznie gratulujemy zwycięzcom. Dziękujemy jednak wszystkim klasom, które wzięły udział w konkursie. Pokazaliście ogromne serce i wsparliście tych, którzy sami o siebie nie mogą zadbać. Zdjęcia z ogłoszenia wyników konkursu i wręczenia dyplomów i nagród znajdują się wśród zdjęć z pokazu fryzjerskiego |