![]() |
W 550. rocznicę pierwszego wolnego flisu Sejm Rzeczypospolitej Polskiej ustanowił rok 2017 Rokiem Wisły. W związku z tym nasza szkoła przystąpiła do upowszechnienia tej inicjatywy. Klasa 4b i 3c pod opieka p. Bożeny Żywieckiej jako pierwsze grupy obejrzały wystawę poświęconą Wiśle. Jednym z ostatnich tematów na lekcji geografii było „Znaczenie transportu śródlądowego w Polsce i na świecie” stąd też wizyta właśnie tych klas w pierwszej kolejności w Muzeum Wisły. Klasa 3c obejrzała przy okazji wystawę w Fabryce sztuk: „Chińskie hafty i wycinanki. Obrazy – wachlarze – parasolki”. |
![]() z okazji 2017 Roku Wisły W 550. rocznicę pierwszego wolnego flisu Sejm Rzeczypospolitej Polskiej ustanowił rok 2017 Rokiem Wisły. W związku z tym nasza szkoła przystąpiła do upowszechnienia tej inicjatywy. W ramach lekcji geografii klasy technikum w zawodzie technik logistyk i technik spedytor zostaną włączone do działań poszerzających wiedzę geograficzną o Wiśle. Planowane są miedzy innymi wyjścia do Muzeum Wisły na wystawy i wykłady na temat tej rzeki. Planowany są też dwa etapy geograficznego konkursu wiedzy o Wiśle, lekcje nad Wisłą , wycieczka rowerowa wzdłuż fragmentu rzeki oraz inne działania. Klasa 4b i 3c pod opieka p. Bożeny Żywieckiej jako pierwsze grupy obejrzały wystawę poświęconą Wiśle. Jednym z ostatnich tematów na lekcji geografii było „Znaczenie transportu śródlądowego w Polsce i na świecie” stąd też wizyta właśnie tych klas w pierwszej kolejności w Muzeum Wisły. Uczniowie mogli zobaczyć cechy charakterystyczne topografii Wisły i ich znaczenie dla żeglugi, modele statków rzecznych z różnych okresów, poznać historię spławów na rzece w okresie jej złotego wieku (XVI-XVIII w.) i zrozumieć znaczenie Wisły w dziejach Polski. Działania obchodów Roku Wisły w naszej szkole będą kontynuowane. Klasa 3c obejrzała przy okazji wystawę w Fabryce sztuk: „Chińskie hafty i wycinanki. Obrazy – wachlarze – parasolki”. ![]() |